Piškotke uporabljamo, da lahko bolje zagotavljamo naše storitve ter vam nudimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Več o tem
  • Napovednik
30. september 2024

Delavnica robotike na Osnovni šoli Jurija Dalmatina Krško


V septembru je na Osnovni šoli Jurija Dalmatina Krško potekala delavnica robotike, ki jo je organiziral Šolski center Novo mesto v sklopu projekta Koda Kreativnost. Delavnico z naslovom "Scratch RoboMaster S1" sta vodili Sandra Rikić in Pika Krušec.

Prvi dan: Spletna varnost in osnove robotike

Delavnica se je pričela z obravnavo pomembne teme spletnega bontona, kjer so učenci najprej razpravljali o pravilnem obnašanju na spletu. Razdeljeni so bili v štiri skupine, delo pa so izvajali v parih ali manjših skupinah po tri. Učenci so izdelali plakate na sledeče teme:
varnost osebnih podatkov na spletu,
pravila obnašanja na družbenih omrežjih,
prepoznavanje in ukrepanje v primeru spletnega nasilja,
uporaba gesel in spletna varnost.

Po izdelavi plakatov so predstavili svoje ugotovitve in rešitve, kar je bila odlična vaja za pridobivanje veščin javnega nastopanja in sodelovanja v skupini.

Nato je sledila predstavitev robota RoboMaster S1. Učenci so spoznali njegovo zgradbo, lastnosti in različne funkcije ter se preizkusili v ročnem vodenju robota.


Drugi dan: Osnove programiranja s Scratchom

 Naslednji dan so učenci začeli z učenjem osnov programiranja robota v Scratchu. Na začetku so se spoznali z enostavnimi programi, kot so:
Programiranje LED lučke, da utripa v določenih časovnih intervalih.
Premikanje robota levo in desno na določeno razdaljo.
Gibanje robota naprej in nazaj, pri čemer LED lučka utripa po zaključku gibanja.
Premikanje robota naprej, ob tem pa oddajanje zvočnega signala in utripanje rdeče LED lučke, nato pa premik nazaj.
Obračanje robota za 360 stopinj na mestu.
Gibanje robota naprej šele, ko zazna zvok (na primer ploskanje), nato pa utripanje LED lučke.

V tej fazi so učenci pri vajah začeli spoznavati osnovne senzorje in funkcionalnosti, ki jih ponuja robot. Na primer, pri vaji, kjer robot začne gibanje šele ob zaznavi zvoka (ploskanje), so se učenci srečali s slušnim zaznavanjem. Robot je s pomočjo vgrajenih mikrofonov zaznal zvok in nanj ustrezno reagiral.


Tretji dan: Zahtevnejši izzivi in umetna inteligenca

Naslednji petek so učenci nadaljevali s programiranjem bolj zahtevnih nalog, pri katerih so se srečali tudi z naprednejšimi funkcionalnostmi, kot so robotski vid, taktilno zaznavanje in umetna inteligenca:
Programiranje robota, da se premika po poti v obliki kvadrata: Ta vaja je zahtevala natančno določanje razdalje in smeri gibanja. Čeprav tukaj niso uporabljali senzorjev za zaznavanje okolice, so učenci morali dobro razumeti osnove gibanja in orientacije robota.
Programiranje robota, da se odzove na dotik po enem delu šasije: Pri tej nalogi so se učenci srečali s taktilnim zaznavanjem. Robot je z uporabo senzorjev za dotik zaznal udarec in se nato obrnil ter izvedel strel, kar je učencem omogočilo razumevanje uporabe taktilnih senzorjev pri robotih.

Poleg tega so učenci samoiniciativno osnovno nalogo nadgradili, z možnostjo zaznave dotika na bilo katerem delu šasije in premik glave v smeri dotika.
Zaznavanje naključnega zaporedja številk, obdelava pozicij in streljanje v pravilnem zaporedju: Pri tej vaji so se učenci spoznali z osnovami robotskega vida in umetne inteligence. RoboMaster S1 je s pomočjo vgrajene kamere in algoritmov za prepoznavanje zaznaval številke in njihove pozicije, nato pa na podlagi zbranih informacij pravilno deloval. Učenci so na ta način spoznali osnovne principe robotskega vida in uporabe umetne inteligence za prepoznavanje objektov.
Sledenje modri črti na tleh: Ta vaja je temeljila na uporabi robotskega vida. Robot je s kamero zaznaval barvne vzorce na tleh in se z uporabo programskih algoritmov usmerjal ter sledil začrtani poti. Učenci so tako pridobili vpogled v tehnike robotskega vida in obdelave slik za navigacijo.

Te naprednejše naloge so spodbujale logično razmišljanje, kreativnost ter reševanje problemov. Nekateri učenci so izstopali s svojo ustvarjalnostjo in so pripravili izjemne kode, ki so jih nato predstavili tudi ostalim.


Zadnji dan: Koreografija in tekmovanje

Zadnji dan delavnice so se učenci razdelili v dve skupini po pet. Vsaka skupina je morala pripraviti svojo koreografijo, pri čemer so roboti sinhrono zaplesali na izbrano glasbo. Obe skupini sta se odlično odrezali in navdušili z inovativnostjo ter natančnostjo. Na koncu so izvedli še tekmovanje v hitrosti in premagovanju ovir, kar je poskrbelo za veliko smeha, zabave in seveda tekmovalnega duha.

Učenci so pokazali veliko navdušenje nad robotiko ter v času delavnice pridobili ogromno znanja in novih izkušenj. Takšne delavnice so izjemna priložnost za razvoj njihovih digitalnih kompetenc ter krepitev timskega dela in ustvarjalnosti.

Projekt sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo. #digi.si

Zapisala: Sandra Rikić





S klikom na spodnjo fotografijo si lahko ogledate video delavnice: