Piškotke uporabljamo, da lahko bolje zagotavljamo naše storitve ter vam nudimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Več o tem

Potek dela basic in mid-level robot

erasmus scnm cmepius logo

Projekt MER – potek projekta


Projekt je zaživel z uvodnim sestankom, ki je potekal 23. in 24. oktobra 2019. Na sestanku je potekala predstavitev posameznih partnerjev in dogovor o nadaljnjem delu v projektu.
Konec leta 2019 so dijaki in študenti iz partnerskih šol in univerz sodelovali v tekmovanju za izdelavo najboljšega logotipa za projekt. Zmagovalni logotip je prišel iz Mednarodne univerze v Sarajevu, ki je postal uradni logotip projekta.

Pomlad 2020 je potekala v duhu načrtovanja oblike robota, sestankov na daljavo med partnerji in dogovarjanju o funkcionalnostih, ki jih bomo realizirali v posamezni fazi. Osnova za robota predstavlja mikrokrmilnik na platformi Arduino, ohišje pa je možno bodisi naročiti ali ga natisniti s 3D tiskalnikom. Učnega robota smo si zamislili izdelati v štirih fazah, podobno kot se dijaki in študenti srečajo s strokovnim področjem v praksi, saj je namen projekta da sam razvoj in programiranje robota izvedejo dijaki s pomočjo mentorjev skozi aktivnosti pri teoretičnem in praktičnem delu pouka.

Faze razvoja robota:


- Osnovni model (ang. basic level),
- Srednji model (ang. middle level),
- Napredni model (ang. high/advanced level),
- Avtonomni model (ang. autonomous level).

Osnovni model je namenjen udeležencem izobraževanj, ki se prvič srečujejo z robotiko, elektrotehniko in mehaniko, ter zajema osnove mehanskega oblikovanja, izdelavo robotske platforme s pomočjo 3D tiskalnika, programiranje osnovnih premikov in zaznavanje okolja z uporabo osnovnih senzorjev.

Srednji model zajema že uporabo naprednih senzorjev in sintezo podatkov pridobljenih s senzorjev (razdalja, pozicija…) in je primeren za udeležence izobraževanj, ki že poznajo osnove programiranja. Ta nivo zajema tudi programiranje kompleksnih premikov, dinamično kontrolo hitrosti, sledenje črti ter programiranje daljinskega upravljanja robota z upravljalnikom ali z aplikacijo iz mobilne naprave. Brezžična povezava je mogoča z uporabo tehnologije Bluetooth, WiFi in RF v 2.4GHz področju.

Napredni model zajema uporabo naprednih senzorjev (npr. GPS), vizualnih senzorjev zajema slike, sintezo podatkov pridobljenih iz senzorjev, dinamično kontrolo robota v praktičnih situacijah in modeliranje, izdelavo ter programiranje robotske roke. Ta nivo je primeren naprednejše uporabnike na srednješolskem nivoju izobraževanja.

Avtonomni model pa zajema programsko nadgradnjo visokega nivoja, ki ga izvajajo študenti. Primer funkcionalnosti je preslikava okolja (ang. environment mapping), avtonomna navigacija v dinamičnem okolju in podobno.



Delo na robotu osnovnega in srednjega nivoja

Ko smo pridobili naročene komponente, smo konec prejšnjega šolskega leta v projektu namenili izdelavi osnovnega robota.

osnovni robot2


Osnovni robot je imel ustrezne funkcije (osnovni premiki in zaznavanje okolice z ultrazvočnim senzorjem) in bil izbran kot najboljši na primerjavi med roboti ostalih partnerjev. Zaradi enostavnejše nadgradnje in možnosti priklopa več senzorjev smo se odločili narediti novo, večjo platformo. Tako je jeseni 2020 v začetku novega šolskega leta nastala nova oblika.

osnovni robot3

Tekom izvedbe se je med delom porodilo nekaj idej, tako da se je tudi oblika robota spreminjala. Tako smo dobili končno obliko srednjega nivoja robota, ki je malo večja v primerjavi z osnovnim. Obenem pa smo že pričeli z dodajanjem novih senzorjev, ki jih potrebuje napredni nivo robota. Za lažje povezovanje smo razvili tudi dodaten vhodno-izhodni modul (ang. PCB shield) - tiskanino. Tiskanina se prilega tako osnovnemu modelu kot tudi srednjemu in je univerzalna. Uporabljena je za lažji priklop in nadzor nad samim robotom.

osnovni robot4 

Robot srednjega nivoja vsebuje statusni OLED zaslon, senzorje za zaznavanje barvne svetlobe, ultrazvočne senzorje, zmožnost I2C komunikacije, zmožnost kontrole preko BT modula, WiFi ESP8266 modul, nRF24L01+ modul, žiroskop in senzorje razdalje. Komisija, sestavljena iz članov obeh partnerskih univerz, je našega robota srednjega nivoja ocenila kot najboljšega izmed treh partnerskih šolskih centrov. Tako bo nadgradnja potekala podobno kot za osnovni nivo na našem modelu.

V nadaljevanju projekta bomo razvijali nadgradnjo robota z robotsko roko na naprednem modelu in sodelovali pri pripravi učnih vsebin. V sklopu projekta nastaja tudi učno okolje, v katerem bodo na voljo pripravljene vsebine o izdelavi robota in primeri učnih situacij za uporabo v praksi. 
Za prikaz članka je potrebno omogočiti piškotke.