Predstavitev projekta
TEACHXR: Uporaba razširjene resničnosti v izobraževanju
Zakaj TeachXR?
Navidezna resničnost (ang. Virtual Reality, VR) temelji na popolnoma navideznem digitalnem okolju, obogatena resničnost (ang. Augmented Reality, AR) dodaja digitalne elemente resničnemu svetu, mešana resničnost (ang. Mixed Reality, MR) združuje navidezne 3D elemente z resničnim svetom, vse skupaj pa se lahko zajame s pojmom razširjena resničnost (ang. Extended Reality, XR). Iz izraza XR je skovano tudi ime projekta TeachXR. Te tehnologije lahko služijo kot pripomoček za popestritev tradicionalnih oblik poučevanja, kot orodje za alternativno izvajanje dela učnega procesa, pripomorejo k večji učinkovitosti ter interaktivnosti učnega okolja, lahko pa se kot učni proces uporabi tudi sam postopek izdelave vsebin in orodij.
Preobrazba učenja z naprednimi tehnologijami
V projekt TeachXR je vključenih 10 partnerjev ter povezuje tri univerze, tri srednješolske centre in gimnazije, osnovno šolo, dva javna zavoda, in se izvaja od julija 2024 do aprila 2026. Projekt je bil razpisan s strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, ki nadzoruje potek in izvajanje projekta. V sklopu projekta, katerega cilj je popestritev in dopolnitev klasičnih učnih vsebin z vpeljavo naprednih tehnologij, bomo učiteljem v osnovnih in srednjih šolah nudili usposabljanja in gradiva za vključevanje tehnologij XR v učni proces, vzpostavljeni pa bodo tudi učni laboratoriji za spoznavanje in preizkus tehnologij XR. Izobraževanja bomo izvajali na področju celotne Slovenije (Koper, Novo mesto, Ljubljana, Slovenske Konjice, Maribor, Markovci) ter s tem napredne tehnologije približali tudi šolam izven Ljubljane. Glavni koordinator projekta je Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, vsebinsko pa ga bo vodil Klemen Pečnik.
Cilji projekta
• pripraviti strokovne, teoretične in tehnične podlage za uporabo VR, AR in XR tehnologij v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju,
• pripraviti vsebine za uporabo VR, AR in XR tehnologij pri pouku,
• usposobiti najmanj 25 učiteljev v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju,
(osnovne šole, osnovne šole s prilagojenim programom, srednje poklicne in strokovne šole, gimnazije), za uporabo VR, AR in XR tehnologij pri pouku,
• usposobiti najmanj 100 učiteljev v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju (osnovne šole, osnovne šole s prilagojenim programom in zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, srednje poklicne in strokovne šole, gimnazije), za pripravo vsebin za uporabo VR, AR in XR tehnologij pri pouku,
• zagotoviti razširjanje in trajnost uporabe VR, AR in XR tehnologij pri pouku v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju z vzpostavitvijo učnega laboratorija.
Vzpostavitev učnih laboratorijev
V Sloveniji bo vzpostavljenih najmanj šest učnih laboratorijev (trije v Ljubljani in po en v Novem mestu, Slovenskih Konjicah ter Markovcih) za uporabljanje, testiranje tehnologij in razvoj novih orodij. Partnerji na projektu bomo poskušali zagotoviti čim večji doseg z decentraliziranim izvajanjem delavnic po celotni Sloveniji ter izdelavo orodja, ki bo omogočalo večjo vključenost vseh področij.
Sodelovanje z ostalimi strokovnjaki
Pri projektu bomo poleg partnerjev projekta sodelovali kot zunanji partnerji in strokovnjaki z RTV Slovenija ter mednarodni strokovnjaki iz Univerze Joanneum (Avstrija), CWI (Computer Wiskunde & Informatica National research institute for mathematics and computer science in the Netherlands) ter Northeastern University, Boston (USA).
Projekt TeachXR je financiran kot del ukrepov slovenskega Načrta za okrevanje in odpornost, ki ga financira Mehanizem za okrevanje in odpornost.