Piškotke uporabljamo, da lahko bolje zagotavljamo naše storitve ter vam nudimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Več o tem

Kinestetični razred


Na Srednji gradbeni, lesarski in vzgojiteljski šoli imamo v šolskem letu 2018/2019 novo pridobitev, to je kinestetični razred. Tako smo postali ena redkih srednjih šol v Sloveniji, ki ima opremljeno učilnico z novim didaktičnim pripomočkom – kinestetičnimi oz. stoječimi mizami.

Kaj je kinestetični razred?

Kinestetični razred je učilnica, ki je opremljena s kinestetičnimi mizami. To so posebne mize, pri katerih dijaki pri pouku stojijo. Mize omogočajo boljši fiziološki položaj telesa, manj prisiljene drže ter s prestavljanjem noge na gugalnici, ki je nameščena pod mizo, aktivacijo malih možganov. S tem se izboljša tudi prekrvavitev telesa in posledično izboljša delovanje vseh ostalih možganov. 
Kinestetične mize omogočajo dijakom, da se med poukom oziroma učenjem nemoteče gibajo. Zaradi gibanja se poveča pretok krvi po telesu in v možganih, kar izboljša njihovo koncentracijo in pozornost ter poveča disciplino pri pouku. Posledično se izboljšajo tudi učni rezultati.

Več o kinestetičnih mizah lahko preberete tukaj               

Video povezava do Kinestetične matematike je tukaj 

Mnenja učiteljev


Učiteljica matematike Maja Končar: »Pri delu v kinestetičnem razredu mi je največji izziv načrtovanje gibalnih aktivnosti pri poučevanju matematike. Na začetku ure z gibalnimi aktivnostmi možgane pripravimo na učenje, med uro načrtujem vsaj dve možganski pavzi. Pri izvajanju vaj za povezovanje leve in desne možganske polovice poslušamo glasbo, pri izbiri katere sodelujejo tudi dijaki. Kinestetične mize so v razredu postavljene v obliki črke U. Tako se lahko dijaki med sabo vidijo in komunicirajo. Opazila sem, da je čas dijakove priprave na pouk krajši, da se lažje zberejo in osredotočijo na učenje. Moje gibanje v razredu je enostavnejše. Razred je hitro pripravljen za različne oblike pouka, saj dijak prime svojo mizo in jo enostavno premakne, da lahko delo poteka v skupinah ali dvojicah.«

Učiteljica psihologije Eva Šilc: »Kinestetični razred je po mojem mnenju dobra novost pri sodobnem poučevanju, saj omogoča dijakom, pri katerih prevladuje kinestetični tip učenja, večjo osredotočenost na podano učno snov. Vendar je tako kot pri vsaki novosti tudi tu potrebno nekaj časa, da se dijaki na to prilagodijo. V oddelkih, ki ji poučujem v kinestetični učilnici, so se nekateri dijaki takoj prilagodili in so jim bile mize všeč, nekateri pa so bili sprva bolj zadržani in so z nekaj odpora ali obrazno mimiko pokazali, da jim stanje ni všeč. Opazila sem, da če so se večini razreda kinestetične mize zdele v redu, so se tudi ostali dijaki hitro prilagodili in se niso pritoževali. V zaključnih letnikih so dijaki potrebovali malo več spodbude. V učno snov sem zato poskusila vključiti čim več takšnih iger in tehnik sproščanja, ki ne trajajo več kot 3 minute, saj so se dijaki tako hitro zamotili in pozabili, da morajo stati. Menim, da pridejo kinestetične mize bolj do izraza takrat, ko se morajo dijaki osredotočiti na kakšno nalogo, saj jim premikanje ročke z nogo omogoča lažjo koncentracijo in jim pozornost ne niha.«

Učiteljica družboslovnih predmetov Biljana Bahat: »Kinestetično učilnico bi spremenila v kinestetične postaje, kar bi pomenilo le nekaj miz v učilnici. Dijakinje in dijaki vzgojiteljskega programa so bili motivirani in zadovoljni, sprejeli so tovrsten način dela, da delajo nekaj dobrega za svoje zdravje; v poklicnih programih pa je bilo potrebno zelo veliko motivacije, umirjanja, preveč jim je bilo zabavno, težko so se koncentrirali na učno delo, veliko je bilo pritoževanja, da morajo stati. Mislim, da bi se v posameznih razredih našli dijaki, ki so kinestetični tipi in bi jim ob tovrstnih mizah bilo lažje delati, zato bi se zanje prostovoljno odločali.«

Mnenji dijakov:


»Odkar smo pri pouku matematike v kinestetičnem razredu, je pouk bolj razgiban. Izvajamo razne vaje za ogrevanje možgančkov in za koordinacijo. Na začetku je bilo težko stati, vendar smo se kmalu navadili.«
Dijaki PV2B

»Pouk matematike je v kinestetičnem razredu bolj zanimiv. Všeč nam je gibanje z glasbo. Ura mine hitreje.«
Dijaki PV3B