7. februar 2013
Zgodovina v animaciji
Zgodovina v deveti umetnosti in Prazgodovina v animacijiDa presežemo razmišljanje kot je: »Le zakaj se moram učiti zgodovino, ko pa vsega pridobljenega znanja sploh ne bom potreboval/a in bom kmalu tudi vse pozabil/a?«,
da povečamo motivacijo za predmet ter hkrati povečamo kakovost znanja, smo se v oddelku T 1. b lotili pouka pri zgodovini drugače, kot smo bili navajeni in smo vpeljali drugačno metodiko pri osvajanju ciljev pri pouku zgodovine.
Naš način dela pri pouku zgodovine, drugačnost/neobičajnost smo zastavili kot
projekt. V oddelku T 1. b smo udejanili dva projekta
- Zgodovina v deveti umetnosti
- Prazgodovina v animaciji.
Osnovni cilj je bil večpredstavnostno predstaviti že zbrane in obdelane informacije o prazgodovini. Na osnovi stripov - devete umetnosti - so se dijaki lotili oživeti likovne pripovedi. Poudariti je potrebno, da dijaki niso imeli predhodnih znanj s področja animacije. Timi so zastavljeno delo načrtovali do najmanjših podrobnosti in oblikovali so opisnik in kriterij za avtentično nalogo. Grafično in pisno obliko informacije so dopolnili z zvokom, glasbo, sliko, animacijo. Naučili so se uporabljati različne računalniške programe in orodja, s katerimi so ustvarili gibljive sličice v obliki risanega, lutkovnega in kolažnega filma. Filmi so opremljeni z zvokom (pogovor junakov, spremna beseda, glasbena podlaga). Nastalo je devet animiranih filmov /iznajdba orožja, kako je človek udomačil žival, začetki šivanja, oblačilna kultura, lončarstvo, prazgodovinsko orodje, gradnja prazgodovinskih bivališč, verovanje in likovna umetnost. Izvedena je bila evalvacija in refleksija. Rezultati dokazujejo, da se je tovrstni način dela pokazal kot učinkovit. V oddelku smo prepoznali potrebo, da se projekt nadaljuje, da se filmi izpopolnijo, dodelajo, drobne napake popravijo. V tem pogledu je bil namen projekta dosežen. Kvalitativna spremljava učinkov dela v projektu je pokazala, da uporaba sodelovalnega učenja močno vpliva na procesa poučevanja in učenja zgodovine, spodbuja učence k prevzemanju aktivne in odgovorne vloge v procesu učenja ter vzdržuje ustvarjalno klimo v razredu. Dijaki so aktivni oblikovalci pouka in ne le prejemniki storitve.