Arhiv novic
30. maj 2022
Projektni dnevi na Gorjancih za Z3a, b, c več kot le pohod in preživetje v naravi
V mesecu maju smo z dijaki oddelkov Z3a, b in c izvedli projektne dni na Gorjancih. Želela sem jim predstaviti vlogo in pomen aktivnosti v naravi. V naravnem okolju smo se gibali ter tako spoznavali zdravstveni, vzgojno-izobraževalni in kulturni vidik. Naše dvodnevno življenje v naravi je bilo podprto z elementi:
• intelektualne vzgoje, kar pomeni, da so dijaki preko različnih aktivnosti spoznavali razsežnosti narave,
• estetske vzgoje, kar pomeni, da smo opazovali naravne lepote in s tem razvijali estetski čut do narave,
• moralne vzgoje, kar pomeni da smo razvijali kulturni odnos do narave, samostojnost, iznajdljivost, ustvarjalnost, delovne navade, kolektivnost.
Cilj našega bivanja v naravnem okolju je bil tudi ta, da prispevamo k vzdrževanju bio-psiho-socialnega stanja s sodobnim tehniziranim življenjskim okoljem in vsakodnevnim pehanjem za kopičenjem materialnih dobrin. In vse to smo tudi uspeli doseči. Na srečo je na lokaciji Miklavž, kjer smo spali zelo slaba pokritost z mobilnim signalom, tako, da nam je že narava sama pomagala k temu, da pravokotnih igrač nismo potrebovali imeti ves čas v rokah.
Prvi dan smo opravili pohod po Trdinovi poti in sicer od Gabrja, mimo Gospodične do Doma na Miklavžu. Na poti smo opazovali naravne lepote, se učili o oznakah na planinskih poteh, ob izviru Gospodična obnovili bajko Janeza Trdine, Gospodična, spoznali točke Trdinove planinske poti, ki vodi po Dolenjski in Beli Krajini ter še in še. Po namestitvi v domu in kosilu, smo z inštruktorjem preživetja v naravi Tonijem Baznikom izvedli delavnico preživetja v naravi, ki je hitro pokazala osebnostne lastnosti naših mladostnikov, ki jih v šoli težko spoznamo oz. prepoznamo. Pokazali so izjemno delavnost, strpnost, vedoželjnost, iznajdljivost, ustvarjalnost, samostojnost in še bi lahko naštevali. Na delavnici so najprej spoznavali užitne rastline, ki nas v naravi lahko odrešijo lakote oz. so ključnega pomena za preživetje. Potem so morali po skupinah izdelati bivak, zakuriti ogenj in si pripraviti hrano. Naslednji dan so po skupinah po dva oz. največ štiri, opravili orientacijski pohod s karto, navodili ter nalogami. Pot jih je vodila od Doma na Miklavžu preko Trdinovega vrha nazaj do Miklavža. Tako, da je bil kar levji zalogaj. Po utrujenosti iz prejšnjega dne, so do popolnosti natančno, nalogo opravili le redki. Zato so si zaslužili tudi nagrade. Po kosilu je sledila delavnica izdelovanja obeskov iz laporja. Dijaki so morali s pomočjo brusnih papirjev zbrusiti kamen v obliko, ki je njim všeč, le-tega preluknjati z vrtalnikom ter navezati vrvico. Po skupinah so na koncu morali predstaviti še situacijo prve pomoči, s katero se lahko srečamo v naravnem okolju v hribih. Po opravljenih vse dejavnostih je sledil le še spust v dolino.
Urška Korasa