Dive-In-Dialogue
V šolskih letih 2022/23 in 2023/24 bo naša šola del mednarodnega projekta Projekt Dive-In-Dialogue (Diversity and Inclusion through Dialogic Gatherings) (slo. Potopi se v dialog). Projekt sofinancira Evropska Unija iz programa Erasmus+, KA2 Strateška partnerstva. Organizator za Slovenijo je RIC Novo mesto. Učitelj naše šole, ki je del tega projekta je Goran Matešič. Projekt se izvaja v obliki srečanj v razredu, na katerih je poudarek na dialogu in aktivni participaciji dijaka. Taka srečanja so se pokazala kot plodna tla za razprave in učenje o največjih svetovnih delih iz področja znanosti in umetnosti. V šolskem letu 2022/23 so se dialoška srečanja izvajala v oddelku K2b, v letošnjem šolskem letu se bodo izvajala v oddelku Z1a.
Kaj je Dialoško srečanje
Dialoško srečanja je izobraževalna in kulturna dejavnost, kjer se ljudje zberejo, da bi ustvarili znanje in dodali pomen najboljšim univerzalnim kulturnim in znanstvenim delom oziroma spoznanjem. V dialoškem srečanju pozornosti ne namenjamo le temu, kar je avtor, v določeni dobi, z uporabljeno tehniko želel sporočiti, temveč je poudarek na različnih interpretacijah, razmišljanjih, občutkih in refleksijah, ki jih umetniško, literarno ali znanstveno delo ustvarja pri udeležencih.
Trajanje projekta
31. 12. 2021 do 31. 12. 2024
Cilj projekta
Cilji projekta so:
1. Vključevanje dijakov in učencev v dialoška srečanja, izboljšanje njihovih ključnih kompetenc in spodbujanje njihovega vključevanja v šolo in družbo.
2. Usposobiti in opolnomočiti učitelje, da uporabljajo in širijo strokovno znanje, delajo transnacionalno in poskušajo pridobiti prikrajšane učence in dijake.
3. Ustvariti mednarodno mrežo z didaktičnimi viri in platformo, ki bo omogočila učinkovitejšo uporabo te metodologije oziroma uporabo dialoških srečanj.
Cilj projekta je vključiti oziroma spodbuditi vključevanje metode pogovornih oziroma dialoških srečanj v učni proces. Raziskave v Španiji so pokazale, da je možno izboljšati učno uspešnost s pomočjo dialoških srečanj in da učenci oziroma dijaki pozitivno reagirajo na tako obliko dela. Srečanja, v katerih je predvsem poudarek na dialogu in aktivni participaciji učenca/dijaka, so se pokazala kot plodna tla za razprave in učenje o največjih svetovnih delih iz področja znanosti in umetnosti. To je tudi en od ciljev projekta – razbiti predstavo o tem, da je pogovor o največjih svetovnih delih zgolj domena intelektualne elite.
Partnerji
• Universitat de Barcelona, Španija - vodilni partner
• RIC Novo mesto, Slovenija
• KMOP - Kentro Merimnas Oikogeneias kai Paidiou, Grčija
• ESHA - European School Heads Association, Nizozemska
• NRC - National Roma Centrum Kumanovo, Severna Makedonija
Prejšnje šolsko leto smo dialoška srečanja izvajali v oddelku K2b.