Arhiv novic
12. oktober 2022
Projekt Dive-In-Dialogue
Profesor naše šole, Goran Matešič, je bil del desetčlanske slovenske ekipe na mednarodnem izobraževanju projekta Dive-In-Dialogue (slo. Potopi se v dialog«) v Barceloni.
Projekt sofinancira Evropska Unija iz programa Erasmus+, KA2 Strateška partnerstva in je združil partnerje iz Španije (Universitat de Barcelona – vodilni partner), Slovenije (Razvojno izobraževalni center Novo mesto), Grčije (Kentro Merimnas Oikogeneias kai Paidiou), Nizozemske (European School Heads Association), Severne Makedonije (NRC - National Roma Centrum kumanovo).
Cilji projekta so:
1. Vključevanje evropskih (predvsem) prikrajšanih dijakov in učencev v dialoška srečanja, izboljšanje njihovih ključnih kompetenc in spodbujanje njihovega vključevanja v šolo in družbo.
2. Usposobiti in opolnomočiti učitelje, da uporabljajo in širijo strokovno znanje, delajo transnacionalno in poskušajo pridobiti prikrajšane učence in dijake.
3. Ustvariti mednarodno mrežo z didaktičnimi viri in platformo, ki bo omogočila učinkovitejšo uporabo te metodologije oziroma uporabo dialoških srečanj.
Torej, cilj projekta je vključiti oziroma spodbuditi vključevanje metode pogovornih oziroma dialoških srečanj v učni proces. Raziskave v Španiji so pokazale, da je možno izboljšati učno uspešnost s pomočjo dialoških srečanj in da učenci oziroma dijaki pozitivno reagirajo na tako obliko dela. Srečanja, v katerih je predvsem poudarek na dialogu in aktivni participaciji učenca/dijaka, so se pokazala kot plodna tla za razprave in učenje o največjih svetovnih delih iz področja znanosti in umetnosti. To je tudi en od ciljev projekta – razbiti predstavo o tem, da je pogovor o največjih svetovnih delih zgolj domena intelektualne elite.
V Barceloni smo poleg obravnave teoretičnih podlag videli tudi praktičen primer uporabe dialoških srečanj na osnovni šoli Joaquim Ruyra. Ravnatelj šole nam je v uvodu pojasnil, kako je njihova šola posebna že zaradi dejstva, da se nahaja v najbolj gosto naseljeni četrti v Evropi. Populacija učencev je zelo mešana, saj je 92% učencev otrok priseljencev iz drugih držav. Učenci prihajajo iz 30 različnih držav in na hodnikih šole se sliši 9 različnih jezikov. Iz tega razloga so se pred štirimi leti odločili za alternativno metodo učnega procesa, v katerem je poudarek na združevanju širšega družbenega okolja in šole. V pouk so začeli vključevati delo prostovoljcev, poudarek je na delu v manjših skupinah, odprli so šolo tudi v popoldanskem času, organizirali so tečaje jezika za starše in začeli z izvajanjem dialoških srečanjih. Rezultati takega dela so pokazali, da je prišlo do napredka. Osip učencev je bil manjši, starši so se bolj navezali na šolo, kar je bilo pozitivno tudi za skupnost na splošno, manj je izostankov učencev in prav tako je manj trenj med različnimi etničnimi skupinami.
Izobraževanje smo zaključili z evalvacijo in dogovorom o izvedbi dialoških srečanj na naših matičnih šolah oziroma ustanovah.